På denna sida hittar du svar på vanliga frågor från resenärer:
Efter att du gjort bokningen får du ett e-mail med länk till en voucher/kupong som ska visas upp hos leverantören/utflyktsbolaget. I vissa fall måste vouchern skrivas ut, men de flesta utflykter/aktiviteter och arrangörer accepterar att du visar vouchern i din mobiltelefon eller surfplatta. Vad som gäller framgår av informationen på vouchern.
Betalning kan endast göras med betal- eller kreditkort från Visa, Mastercard och American Express. Observera att betalningsmottagaren kommer att anges som Get Your Guide eller Viator/Tripadvisor på ditt kontoutdrag, eftersom alla betalningar och bokningar hanteras av våra partners som är GetYourGuide och Viator.
Avbokningsregler varierar beroende på den utflykt/aktivitet du bokat. I vissa fall kan du få full återbetalning om du avbokar mer än 24 timmar i förväg, medan andra gånger accepteras inte avbokningar alls.
Exakta regler hittar du på informationssidan för varje utflykt eller arrangör, oftast längst ned under rubriken ”Avbokningspolicy”.
Ändringar av bokningsdatum kan vara möjliga, beroende på vilken typ av produkt du har bokat. För att göra en ändring, kontakta GetYourGuides eller Viators kundtjänst, som hanterar alla bokningar, senast tre dagar före det planerade datumet. De hjälper dig med ändringarna utan att ta ut någon avgift.
Gå till villkor/hjälp hos GetYour Guide.
Vanligtvis hittar du all nödvändig information på informationssidan för varje utflykt, evenemang eller sevärdhet. Där framgår regler för bokning, leverans, avbokning med mera. Efter att bokningen är genomförd, hittar du ytterligare detaljer på vouchern från GetYourGuide eller Viator.
Om du behöver mer information, kan du kontakta våra partners Viator, eller GetYourGuide som hanterar alla bokningar, betalningar, avbokningar, ändringar och reklamationer.
Gå till villkor/hjälp hos GetYour Guide.
Fyll i formuläret nedan och vi återkommer till dig så fort vi kan.